Sunday, April 18, 2010

Mange nøster små

Jeg har heklet et resteteppe av alle de små brune og beige nøstene mine. Noen av nøstene er så gamle at de kommer fra oldemoren min. Det skjønte jeg da jeg fant biter av gamle aviser inni nøstene. På den ene avisbiten kunne jeg lese at Harald og Sonja skulle få persiske tepper i bryllupspresang fra kommunene. Altså er nøstet fra 1968. Det var jammen godt det endelig kom til nytte.
I've made a granny square throw from all my brown and beige leftovers. Some of them are quite old, and I think they vere passed on to me from my great grandmother.
Inside one of the balls I found a peace of newspaper from 1968.

17 comments:

Hulda said...

Så flott teppe! Likte godt de beige og brune fargene. Fint med den brede kanten rundt. Artig at du fant de avisutklippene! :)

Ved leilighet said...

Nydelig1 Og så med en god historie på kjøpet.

Ingvild said...

det blei et kjempefint teppe. rett å slett te å bli inspirert av!!!

Barbros lille atelier said...

Så flott teppet ditt ble! Nydelige farger! Og så koselig at du har brukt de gamle garnnøstenefra din oldemor. Et ekte oldemorsteppe med andre ord:-)

Klem

Unknown said...

Jeg likte teppet ditt veldig godt. Det må da være ekstra herlig å få brukt opp så gammelt garn, spesielt når det har gått i arv.:))

Anonymous said...

Dette var en fantastisk lekker fargesammensetning, og jeg likte arrangementet med den brede kanten du har heklet rundt. Og tilfredstillelsen når man samvittighetsfullt har benyttet alle disse nøstene OG fått ryddet i garnlageret samtidig er jo bare god :-)

Nydelig teppe!!

Grethe said...

WOW dette var lekkert.

Josefine said...

Å det ble et flott teppe...så flink du er! Herlige og duse farger, så bra at du fikk brukt opp restene.

Klem fra meg

Anonymous said...

Så flott den ble! Oldemor hadde nok vært glad at du fikk endelig bruk for restene!

Malys krok said...

Kjempefint teppe! I vakre farger! akkurat slike jeg liker! Så artig med det avisutklippet du fant. Og så garn fra din oldemor! Veldig spesielt ble det! Ha det godt! Klem fra tante.

Anonymous said...

Nårtid begynte du på dette? Kjempefint var det, og skal si du rydder:) Hilsen mamma.
ps:Faren og broren din er nå kommet fram til Lavik nord om Sognefjorden. De regner med å være framme ca 0030 i natt.

bentetove said...

Kjempeflott teppe !
Likte godt den kanten rundt, jeg hekler i vei på et teppe jeg også, får se når jeg blir ferdig !

Liv said...

Herlighet for et arbeid!! Kjempeflott teppe! Når skal du lære meg å hekle da?? ;)

Klem Liv

Tammy said...

This is so very beautiful! Extra special you used your grandmothers yarn. It really is inspiring!

Miranne said...

Nydeleg avstemt teppe. Artig historie, også.

Inga said...

Nydelig teppe! :-)

Trinola said...

Jeg blir såå imponert !
Dette teppet er så vakkert ;o))