Wednesday, February 27, 2008

Vintage quilt

Iv'e posted about this vintage quilt earlier. Now it's finally done. I've added silk borders and quilted it. I also had to replace a few pieces that was falling apart. Dette teppet har ventet lenge på å bli ferdig. Jeg skrev om det her tidligere. Nå var det altså på tide å ta fatt på oppgaven som jeg har gruet meg litt til. Den gamle toppen som er sydd en gang før 1940 har fått en kant av silke. Et par biter var så morkne at de måtte byttes ut. Jeg har også prøvd å få teppet til å bli tilnærmet firkantet.

4 comments:

Sigrun said...

Jeg synes du har gjort en flott jobb med teppe. Har jo klart å beholde det "gamle utseende" på den.

Hulda said...

Denne quilten ble virkelig flott! Likte så godt stjernemønstrene, nydelig bord på "ramma" også.

Wendy said...

Love the quilt, did you free motion quilt it yourself? Do you have a longarm? Beautiful. Also all your disapppearing nine patches! It is such a fun pattern!

Rebecca said...

It's beautiful! You are so talented. :)